סובארו sti 2020
in

סובארו WRX STI מה נשמע ב-2020?

אם יש מכונית כלשהי שהחלה את תנועת הראלי, היא סובארו WRX וה-WRX STI היא האחות הבכורה החזקה, המתקדמת והיקרה יותר של ה-WRX.

ההנעה לכל הגלגלים, השלמה עם דיפרנציאל מרכזי מבוקר אלקטרונית, שישה הילוכים ומנוע טורבו בעל 2.5 ליטר.

המנוע עשוי להיות כמעט זהה לזה שהיה בשנת 2004 כשהושקה, אבל 310 כוחות הסוס של ה-STI ומומנט של 42 קילוגרמים נותרו תחרותיים בכיתתה: ההונדה סיוויק סוג R והפולקסווגן גולף R מתחרות ראויות. עם זאת, ה-STI מציעה קצת יותר פרקטיות, בכל זאת מכונית הסדאן.

הביצועים מגיעים עם כמה חסרונות, כולל תא נוסעים רועש ונסיעה שחלק מוצאים כמוצקת מדי.

אז מה חדש?

ה- STI הסטנדרטית ממשיכה ברובה ללא שינוי. לשנת 2020, היא מוסיפה גישה ללא מפתח עם לחצן התחלה ומלבישה את הגלגלים האפורים כהים בגודל 19 אינץ׳ בגימור ״מכונה״.

סובארו WRX STI מחיר

סובארו WRX STI סטנדרטית: 299,990 ₪ (כולל מע״מ)

סובארו WRX STI מהדורה מוגבלת: 324,990 ₪ (כולל מע״מ)

קשה מאוד להצדיק את פרמיה של 25,000 ₪ לעומת ה-STI הסטנדרטית מכיוון שכל הביצועים זהים בכל רמה. כתוצאה מכך, המחצית הרציונאלית של המוח שלנו אומרת ללכת עם גרסת הבסיס. מכונית הבסיס עדיין מגיעה עם מערכת בגודל 7.0 אינץ' עם Apple CarPlay ו- Android Auto, מושבים קדמיים מחוממים וגלגלים בגודל 19 אינץ׳.

כיף?

עם ההנעה לכל הגלגלים שלה, ה- STI היא אתלטית ומהנה יותר בכבישים הרריים מפותלים מאשר ה-WRX של ימי העבודה. המתלים המוצקים שומרים על תנועת גוף מופרזת על חשבון נוחות נסיעה מסוימת על כבישים קשים יותר עם מהמורות. 

דוושות ה- STI מרווחות יפה לתנועות מעקב עקב וברכיים כמו נהג מירוץ, כאשר דוושת הבלם המוצקה מחזירה עקיצות ראשוניות טובות ומודולציה קלה.

סובארו wrx sti 2020

צריכת דלק? מה הולך לקרות בפועל?

המנוע של WRX STI גדול יותר ובעיצוב ישן יותר מרוב ארבעת הצילינדרים המוכרים של ימינו, ובשילוב ההילוכים הקצרים של סובארו פירושו שהוא מהפחות חסכוניים בכיתתו.

מבחינת דירוגי צריכת הדלק, ה- EPA מעריך כי כמה טנדרים בגודל בינוני אכן יעבירו אתכם רחוק יותר על ליטר דלק מאשר ה- STI.

על כל פנים, המספר בפועל מאוד תלוי בנהיגה שלכם, בממוצע 7.5 ק״מ – 8.0 ק״מ לכל ליטר דלק.

מה קורה בפנים?

כמו ברוב המכוניות הספורטיביות הקומפקטיות, גם המקורות הצנועים של WRX STI מורגשים בתוך תא הנוסעים שלו, שהוא די בסיסי באיכות, בפריסה ובספירת התכונות.

למרות חגורות הבטיחות האדומות ומושבי הרקארו האופציונליים, האווירה כהה למדי.

ה- STI די קיבולית בהתחשב בגוף הסדאן, בזכות תא המטען הרחב והמושב האחורי המתקפל.

עם זאת, כל מתחרותיה של סובארו הן האצ'בקות המציעות גמישות רבה יותר לבליעת מטענים.

יש לה אחסון נאות לפריטים קטנים בקונסולה המרכזית, כאשר המקומות העיקריים הם סל הקונסולה וכיסי הדלת הקטנים.

בידור וקישוריות

יחד עם מסך מדיה צבעוני בגודל 5.9 אינץ, STI מגיע כסטנדרט עם גרסה בינונית למערכת המסך המגע של סובארו – המכונה Starlink.

אמנם לא ההגדרה המתקדמת ביותר או ברזולוציה הגבוהה ביותר בשוק, אך היא פועלת באופן אינטואיטיבי ויש לה מגוון של תכונות מודרניות.

קישוריות Apple CarPlay ו- Android Auto, לעומת זאת, אינן ביניהן.

בונוס: וולוג מהמם של כפיר כשריאן ובועז קורפל על סובארו WRX STI מדהימה.

מה דעתך?

0 נקודות
Upvote Downvote

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מצעד האינסטגרם של ישראל: ינואר 2020. (המצעד השנתי)

מצעד האינסטגרם של ישראל: פברואר 2020.