במוו i8 מחיר:
מחיר BMW i8 קופה כולל מע״מ:
840,000 ש״ח + 4,712 ש״ח (אגרת רישוי)
מחיר BMW i8 רודסטר כולל מע״מ:
940,000 ש״ח + 4,712 ש״ח (אגרת רישוי)
*ט.ל.ח. מתוך דף המחירון של הדגם באתר החברה.
במוו i8 - שמונה עובדות שהפתיעו גם אותנו.
בשנים האחרונות אנחנו זוכים לראות בכבישי ישראל תופעה מיוחדת במינה, לתופעה קוראים BMW i8. מכוניות אקזוטית, עתידית, מרעננת ושונה עשרות שנים מהרכבים שאנחנו רגילים לעקוף בכביש 6.
אישית את ה-BMW i8 פגשתי לראשונה פנים-אל-פנים בנמל חיפה, מספר שבועות לפני שהיחידה הראשונה עלתה על כבישי ישראל. הייתי המום! לא האמנתי למראה עיני! אני זוכר את הבלבול שחוויתי באותו רגע, לא הבנתי על מה אני מסתכל. לפני ניצבת BMW קופה, שונה בתכלית מכל אחת שראיתי לפני, עם מראה שנותן הרגשה שהיא נחתה מ-2034 ועוד היברידית מצד אחד ומצד שני נשמעת כאילו היא מסתירה שמונה צילינדרים מתחת למכסה. מאוד מבלבל…
מאותו יום עברו מספר שנים וה-i8 הפכה לחיה נפוצה בכבישי ישראל. כנראה שכל מי שקורא את זה כבר פגש אותה ולא פעם אחת ואולי אפילו זכה לנהוג בה או להחזיק אחת ברשותו. לזכר אותו יום מוטורי בו כל אחד מאיתנו פגש לראשונה את “חיית המלחמה ההיברית” שהגיעה אלינו מגרמניה, החלטנו במערכת דורבו להציגה בפניכם 8 עובדות שכנראה לא ידעתם על ה-BMW i8.
גילוי נאות: חלק מהעובדות המצויינות למטה יכולות להטעות אתכם לחשוב שאנחנו לא חובבים גדולים של הדגם. נהפוכו, אנחנו ממליצים לכל מי שיכול להרשות לעצמו i8 לקחת אותה בחשבון. בהחלט מכונית פורצת דרך.
1. אין לה מכסה מנוע.
זאת אומרת, יש מכסה למנוע אך הוא לא מכסה מנוע כמו שאנחנו מכירים. בזמן שבאחורי המכונית מסתתר מנוע בנזין קטנטן (ליטר וחצי) בעל שלושה צילינדרים והספק מרבי לא קטן בכלל של 228 כ”ס. בקדמת הרכב, מתחת למכסה המנוע של ה-BMW i8 נמצא מנוע “עזר” חשמלי – 141 כ”ס (369 כוחות סוס סה”כ).
אז מה מיוחד במכסה המנוע? שלא ניתן לפתוח אותו. ב-BMW לא סומכים על לקוחות הקצה וכנראה שבצדק, שיוכלו לפתוח את מכסה המנוע החשמלי ולהתעסק בו מבלי להיפגע מהמתח הגבוה. כדי לפתוח את המכסה מנוע של ה-BMW i8 נדרשים כלים מיוחדים והסמכה מקצועית.
2. אחד האגזוזים שלה הוא רמקול.
כנראה שכבר שמעתם על כך שהרמקולים בפנים הרכב מוצאים צליל המדמה מנוע V8. אם לא ידעתם את זה, לא נורא, זה לא חור בהשכלה… בכל מקרה מסתבר שגם מחוץ רכב קיים רמקול. בחלק באחורי של ה-BMW i8 תמצאו שני אגזוזים, אחד בצד של הנהג ואחד בצד של הנוסע. התברר לנו שהאגזוז בצד של הנהג הוא פיקטיבי לגמרי ונועד רק כדי לגרום לה להשמע אגרסיבית יותר, בהתאם למראה שלה.
באופן כללי כל עניין ה-צליל מנוע מדומה גורם להרמת גבה ומזכיר לנו את הימים שהיינו מחברים קרטון עם אטב כביסה לגלגל אחורי של האופניים כדי שישמעו כמו מנוע 2 פעימות עם בעיות. חוץ מפרט אחד, האופניים שלנו לא היו נראות כמו מכונת מלחמה ולא היו מאיצות ל-100 קמ״ש תוך פחות מ-5 שניות (4.2 ליתר דיוק).
צריך לנהוג ב-i8 כדי להבין, מדובר בנהיגה ספורטיבית, קלילה, כיפית ומדויקת. צליל מנוע המדומה נועד כדי להסיר מאיתנו את התחושה שחסר משהו – מאין גמילה עדינה ממנועי בנזין שמנים.
3. אין ״קליק-קלאק״.
ברוב המכוניות שיוצרו בעשורים האחרונים יש כפתורי נעילת דלתות בתוך הרכב. בין אם מדובר בשני כפתורים (אחד נעילה ואחת פתיחה), בין אם מדובר בכפתור אחד (לחיצה נעילה – לחיצה פתיחה) ובין אם מדובר בצ׳ופצי׳ק קטן כזה שבולט מהדלת כמו במכוניות ישנות יותר. ככל הנראה, זה קיים גם ברכב שלכם. אולי לא שמתם לב לזה במודע, אבל עם כפתורים אלה מזוההים צלילי ה״קליק-קלאק״ – נקישות הנעילה והפתיחה הנשמעות בעת הלחיצה על כפתורים אלה.
הופתעו לגלות שברגע שלוחצים על כפתורים אלה ב-BMW i8 לא קורה דבר. זאת אומרת, כן קורה – הדלתות ננעלות, אבל לא נשמע שום ״קליק״ שמאשר את זה. מאין תחושה כזאת שמשהו חסר או לא תקין. כנראה שזה משהו שמתרגלים אליו מהר מאוד ברגע שנוסעים על מפלצת היברידית שכזאת, אבל אותנו זה מאוד שיעשע.
4. הגריל פיקטיבי.
אחד החלקים הכי מזוההים עם המכוניות של חברת BMW הוא הגריל שלה. לכן, גם ל-i8 התאימו גריל כזה. אך בשונה משאר הרכבים של BMW, מנוע הבנזין של ה-i8 נמצא בחלק האחורי של הרכב ואין סיבה לייצר אותה עם גריל. בחברה החליטו להשאיר את גריל כאלמנט עיצובי בלבד וללא הפונקציונליות שלו. אנחנו רואים בזה דבר מבורך, שהרי הגריל של ה-i8 באמת הופך את המראה שלה למזוהה עם BMW ומוסיף לא מעט לאגרסיביות שלה.
5. החלון לא נפתח עד הסוף.
העובדה הבאה היא זו שדווקא הכי הפתיעה אותנו ולא ממש לטובה… מסתבר שב-BMW i8 אין אפשרות לפתוח את החלונות עד הסוף, גם בגרסת הקופה וגם בגרסת הרודסטר. החלונות החשמליים נפתחים כמובן, אך ברגע שתנסו להוריד אותם עד הסוף תתקלו בכ-4 ס״מ של חלון שלא מסכימים לרדת. בוודאי לא דאגנו שייגמר לנו האוויר, דאגנו ממשהו אחר, מתנוחת היד הנשענת על הדלת. אם אתם רגילים לפתוח החלון ולהניח את היד על הדלת, ב-i8 תצטרכו להתרגל למשהו אחר. אין שום דרך נוחה להניח את היד בתנוחה זו, שידוע גם כתנוחה נוחה ליד לעישון סיגריות ברכב.
אנחנו לא ממליצים לעשן באופן כללי, בטח שלא באוטו ובטח ובטח שלא באוטו כזה. יחד עם זאת, מי שכן ירצה לעשן ב-i8 יצטרך לשכוח מהתנוחה האולטימטיבית.
6. יש שני כפתורים לפתיחת הדלת.
סביר להניח שכבר שמתם לב שה-BMW i8 מצוידת בדלתות פרפר. אבל האם ידעתם שכפתור הפתיחה בדלת חשמלי? אז מה קורה כשיש תקלה בחשמל… יש ידית. כן בדלת של ה-i8 יש גם כפתור וגם ידית קטנה לפתיחה. הכפתור ממוקם איפה שברוב הרכבים הסטנדרטים נמצאת ידית הפתיחה והידית נמצאת בחלק העליון של הדלת איפה שברכבים ישנים יש את הצ׳ופצ׳יק שנועל דלתות.
7. ניתן לנסוע עם דלתות פתוחות.
עוד עבודה מעניינת על הדלתות של ה-BMW i8 היא שניתן לפתוח אותן ולנסוע. פשוטו כמשמעו, לפתוח ולנסוע. אנחנו חלילה לא ממליצים לנסוע עם דלתות פתוחות ואם אתם מחליטים לעשות את זה, זה על אחריותכם בלבד, לא צריך להסביר את כל הסיבות שבגללן זה לא מומלץ. נפרט דווקא למה כן כדאי ובאיזה סיטואציה אולי כן כדאי לנסוע עם דלתות פרפר פתוחות כמו ב-i8: אם אתם ראפרים ואתם בדיוק מצלמים קליפ בסטייל החוף המערבי ויש בסביבה i8, יכול להיות שזה יצטלם נחמד. שוב, על אחריותכם בלבד.
אמ;לק: קליפ של הראפר הישראלי נורוז, שדווקא החליט להיות אחראי ולא לנסוע עם דלתות פתוחות ב-i8.
8. אין תאי אחסון בדלתות.
העובדה האחרונה מתוך ה-8 גם קשורה לדלתות. מסתבר שב-BMW i8 אין תאי אחסון בדלתות. אנחנו רואים בעובדה זו לגיטימית במיוחד שהרי אף אחד לא רוצה לפתוח את הדלת באוטו ושיפלו עליו כיפה, 10 אגורות ואפוד זוהר.