in

מה עדיף מנוע מקדימה או באמצע?

מה ההבדל בין מכונית עם מנוע בחלק הקידמי לאמצעי, ואיזו מתאימה יותר לצרכים שלך? התשובה משתנה בהתאם למי שאתה שואל, הרי כולם שונים. יש אנשים שרוצים רכב יומיומי שיוכל לקחת אותם לעבודה. אחרים רוצים ספינה מחוספסת להרפתקאות בשטח.

כשמדובר במיקום המנוע, אין מיקום למנוע שהוא טוב יותר מהשני. ובכל זאת, תוכלו ללמוד עוד על ההבדל בין מכוניות מנוע קדמי לעומת מנוע אמצעי ואיזו הכי מתאימה לצרכים שלכם.

מכוניות מנוע קידמי

כשאתה חוקר על מנוע קדמי לעומת מנוע אמצעי, אתה מבין שמנוע קדמי הוא הנפוץ ביותר ברכבים של היום בהפרש גדול. הרי כנראה שתוכלו למצוא את כל המרכיבים החיוניים ברכב שלכם מתחת למכסה המנוע בחלק הקידמי של האוטו.

מכוניות עם מנוע קדמי נפוצות יותר מכיוון שהן מאפשרות מקום רב יותר מאחורי הגלגלים הקדמיים – מקום אידיאלי לאחסון מנגנונים. כתוצאה מכך, למכוניות אלה יש גמישות בכל הקשור להוספת תכונות.

לרוב המכוניות עם מנוע קדמי יש הנעה קדמית (FWD), כמו טויוטה קורולה. כאשר הגלגלים נמצאים תחת משקל המנוע.

לאחרות, כמו פורד מוסטנג, יש מנוע קדמי והנעה אחורית (RWD). רכבים עם מנוע קדמי בעלי RWD הם בעלי חלוקת משקל מאוזנת יותר מאלו עם FWD, האופטימלי למירוץ.

לרוב רכבי ההנעה כל-הגלגלים (AWD), כמו סובארו אאוטבק, יש גם מנועים מקדימה. בדומה ל-AWD ה-RWD מציעה בקרה וביצוע משיכה משופרת בשטח קשה ובמזג אוויר קשוח.

מה טוב ברכבי מנוע קדמי?

אחלה אוטו עם מנוע מקדימה

פונקציונליות משופרת: פריסת המשקל הגיונית יותר עבור נהגים שרוצים לשאת מטען רב או לנסוע סביב מספר נוסעים. לבעלי רכב עם מנוע קדמי יש גישה לאיזון אידיאלי בין טכנולוגיה ומרחב.

אפשרויות פריסת הכונן: הנעה קדמית, הנעה אחורית והנעה כל גלגלים זמינים ברכבים המנועים הקדמיים. אתה יכול למצוא כל מה שאתה צריך, בין אם זו חווית נהיגה סטנדרטית, מכונית מירוץ או לטייל בשטח.

קלות שימוש: מכוניות מנועי קדמי כוללות קלות שימוש מעולה בגלל מאפייני הפעלה מתונים ואיזון אידיאלי.

אז מה רע ברכבי מנוע קדמי?

איבוד שליטה: מכוניות עם מנוע קדמי והנעה אחורית יותר קשות לשליטה מיוחד כשהן מאיצות. לפעמים, על הנהג לתקן יתר על המידה לכיוון שהם רוצים. אני לא אומר שזה לא כיף לזרוק…

תאוצה איטית: בדרך כלל מכוניות מנוע קדמי מציעות תאוצה הדרגתית, גם בגלל שינוי המשקל. האצה חיונית במיוחד כשמדובר במירוצים. במרוצים יש עדיפות למשקל מאוזן בו הגלגלים אוחזים בכביש.

מכוניות מנוע אמצעי

רכבים עם מנוע אמצעי נפוצות הרבה פחות מאשר מנוע קדמי. במערך זה, המנוע יושב בין הסרן הקדמי והאחורי. מנוע אמצעי יושב בדרך כלל קרוב יותר לחזית הרכב מאשר לאחור. לרוב המכוניות עם פריסה זו יש ההתקנה ישירות מאחורי המושבים.

מנוע בין שני הסרנים מספק חלוקה אחידה של המשקל. בדרך כלל תמצא את פריסת המנוע הזו במכוניות ספורט.

מה טוב במנוע באמצע הרכב?

אחיזה מצויינת: מכוניות עם מנוע אמצעי מאוזנות טוב יותר בגלל פריסת המשקל. המנוע יושב בין שתי קבוצות הגלגלים. כתוצאה מכך הם יכולים לפנות מהר יותר וללא מאמץ.

תאוצה מהירה: מכוניות באמצע המנוע אינן חוות הרבה שינוי במשקל בזמן האצה. ככל שהמנוע יושב בסמוך לגלגלים, המשקל נותן יותר משיכה בזמן האצה. המשיכה הנוספת הזו מאפשרת תאוצה מהירה.

לדוגמא, המנוע האמצעי החדש של שברולט קורבט, מנסה לפתות קונים ממעמד הפועלים עם מחיר התחלתי של 60,000 דולר. במשך עשרות שנים הדגם השתמש במתווה של המנוע הקדמי, כמו רבים מהיצרנים של מכוניות הספורט. מומחים מאמינים כי המחיר הנמוך של הקורבט עשוי לדחוף אחרים לחדשנות חסכונית.

מותר גם לשנות בדרך 🙂

אז למה מכוניות מנוע אמצעי כל כך נדירות? מה רע בהן?

מגבלות מרחביות: ברוב המכוניות עם מנוע אמצעי יש פחות מקום מאשר מכוניות בעלות מנוע קדמי בגודל דומה. בדרך כלל תמצא שורת מושבים אחת ואחסון מינימלי – לא אידיאלי לטיולים ארוכים עם המשפחה.

פוטנציאל לסירוגין: בזמן שהאחיזה טובה יותר מאשר במכוניות אחרות, איזון כמעט מושלם יכול להוביל לבעיות אם תאבד שליטה. מרכז הכובד במכוניות מנוע אמצעי מקשה על היציאה מהסיבוב.

מכוניות מנוע קדמי או אמצעי - מה יותר טוב?

כנראה שזה תלוי בך… האם אתה זקוק לרכב שיגיע מנקודה A לנקודה B, אפילו עם מטען או מזג אוויר שלילי?

אם כן, בחרו במתווה של מנוע אמצעי. אחד הדגמים הטובים ביותר לשנת 2019 כולל את מאזדה 3, מכונית קומפקטית בעלת תערובת של דינמיקות נהיגה, סגנון, אמינות ובטיחות. בחירה מובילה נוספת היא המיני הארדטופ, רכב מהנה לנהיגה עם דגם גרסא חשמלית מתקרבת.

אתה בקטע של ביצועים גבוהים? בין אם אתה נהנה לרדת למסלול מירוצים או שאתה סתם אוהב לעשות פוזות בשכונה. לך על מכונית עם מנוע אמצעי.

רגע, מה עם מנוע אחורי?

בבקשה... מנוע אחורי.

לא דיברנו בכלל על מכוניות עם מנוע אחורי, הן הכי נדירות. באירופה תוכלו למצוא רק שלושה רכבים ען מנוע אחורי למכירה – רנו טווינגו, הסמארט והפורשה 911.

בוא נדבר תכל׳ס רגע...

בתכל׳ס כנראה שרק אם הארנק שלך עולה על גדותיו, באמת תצטרך להחליט בין מכונית עם מנוע קדמי או אמצעי.

אף אפשרות לא באמת עולה על האחרת, פשוט שתיהן מציעות מגוון יתרונות. בדוק איזה מתווה מתאים ביותר לצורך שלך לפני שאתה מבצע את הרכישה הבאה שלך.

מה דעתך?

1 נקודה
Upvote Downvote

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

האם עתיד מכוניות העל יהיה חשמל?

למה אלון מאסק שבר את החלונות של ה-סייברטראק בהשקה?