in

למה אלון מאסק שבר את החלונות של ה-סייברטראק בהשקה?

הסייברטראק הגיע והוא לא נראה כמו טנדר שאי פעם ראית. מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, חשף את הטנדר החשמלי המיוחל בסטודיו לעיצוב בהותורן, קליפורניה, ממש מחוץ ללוס אנג'לס.

כאשר הטנדר נסע בתחילה לבמה, רבים מהקהל לא יכלו להאמין שמדובר באמת ברכב שהם באו לראות. הסייברטראק נראה כמו טרפז מתכת גדול על גלגלים, דומה יותר ליצירת אמנות מאשר לטנדר

סייברטראק? טנדר או מעצור לדלת?

במקום סלון ותא מטען נפרדים, נראה שהגוף הוא צורה יחידה. החוץ עשוי מסגסוגת פלדה אל חלד שפותחה לאחרונה, אותה מתכת המשמשת לרקטות SpaceX, אמר מאסק. מאסר מסר כי סגסוגת זו מאפשרת למכונית להיות "חסינת כדורים" לפחות נגד נשק חם קטן, כמו אקדחי 9 מיל.

גבר עם פטיש פגע בצידי ברכב מבלי שיפגע. אולם ההדגמה של חלונות הזכוכית המתכתית הכביכול בלתי שבירה של החלונות הותירה סימני שאלה כאשר כדור מתכת שנזרק לעבר החלונות אכן שבר אותם.

"אבל זה לא עבר" - ציין מאסק בביישנות

נשבר במקרה?

אי אפשר לקבוע זאת באופן חד משמעי, אבל ככל הנראה הניפוץ של החלון היה במכוון.

ה-״פדיחה״ כביכול לחברת טסלה גרמה לרעש תקשורתי אדיר אשר יצר באזז גדול סביב ההשקה הזו. דבר שלטווח ארוך יכול להיות מאוד רווחי.

כוח מדהים במחיר מדהים. האמנם?

מאסק הרבה לדבר על יכולות הטנדר. הוא אמר שהסייברטראק יהיה מסוגל יותר, מבחינת נשיאה וגרירה, מאשר פורד F-150 ויתפקד כמכונית ספורט טובה יותר מאשר פורשה 911.

הגרסה היקרה ביותר של הטנדר, ה- Tri Motor All-Wheel-Drive, תוכל לשאת 1600 ק״ג, לגרור עד 6,350 ק״ג ולעבור מ-0 ל-100 תוך 2.9 שניות. הוא גם יוכל לנסוע עד 800 ק״מ בטעינה מלאה. דגמי הבסיס יהיו בעלי טווח של 400 ק״מ.

מלבד היכולת לשאת מטענים בארגז, יש לטנדר מקומות אחסון הניתנים לנעילה מתחת למכסה המנוע ובצדדים. לארגז עצמו יש גם כיסוי הזזה. הנהגים יוכלו גם להתאים את גובה הנסיעה של הטנדר, כאשר הם נמצאים על הכביש המהיר או מחוץ לכביש, באמצעות מערכת מתלי אוויר אדפטיבית.

מאפיין נוסף מושך את העין הוא מחירו. גרסת הבסיס של הטנדר תתחיל במחיר של 39,900 דולר. זה רק כ- 10,000 דולר יותר ממחיר דגם הבסיס של פורד F-150, שמתחיל בכ-30,000 דולר. אבל זה יתמודד יפה עם העלות של F-150 בגרסה מצויידת. ה-F-150 Lariat Super, המתחיל בכ-44,000 $.

המחירים עבור גרסת ה- Tri Motor AWD בקצה העליון של סייברטראק מתחילים ב-69,900 דולר. הקונים יוכלו לבחור גם באופציה "לנהיגה עצמית" של טסלה תמורת 7,000 דולר. (הטנדר אמור להיות מסוגל לנהוג בעצמו ברגע שהתוכנה לכך תהיה זמינה.)

מאסק גם דאג לנו להפתעה.

"אה, כן," הוא אמר. "יצרנו גם טרקטורון."

לפתע, רוכב יצא מחדר צדדי על רכב שטח חשמלי קטן. הסתובב במורד החלק האחורי של הטנדר, פתח רמפה מובנית ועלה אל תוך הארגז.

יש תחרות בכלל?

הטנדר החשמלי החדש של טסלה יהיה תחרות קשה. ישנה התמודדות נגד שני מובילי שוק בתחום הטנדרים בגודל מלא באמריקה. פורד מפתחת טנדר מסדרת F חשמלית משלה, ואילו ג'נרל מוטורס, המייצרת את הטנדרים של שברולט ו- GMC, יש גם טנדרים חשמליים משלה בפיתוח.

מוקדם יותר ביום חמישי, מנכ"לית ג׳נרל מוטורס, מרי בארה, אמרה כי יצרנית הרכב מצפה להתחיל למכור את הטנדר החשמלי שלה בסתיו 2021.

בריביאן, סטארט-אפ מבוסס מישיגן, מתכננים גם להתחיל למכור טנדר חשמלי בשנה הבאה. החברה גייסה את אמזון ופורד כמשקיעים מרכזיים. הטנדרים של ריביאן יעלו עשרות אלפי דולרים יותר משל טסלה, אך הן יראו הרבה יותר כמו טנדרים.

'מוצר נישה במקרה הטוב'

פוטנציאל השוק לטנדר של טסלה נותר מעט תעלומה. נכון להיום, הייתה חפיפה מועטה בין רוכשי טנדרים בגודל מלא לרוכשי טסלה. 

כמו כן, הסייברטראק של טסלה לא דומה לאף טנדר מסורתי. קוני טנדרים אולי רוצים להתבלט, אך לא בהכרח שהם ירגישו בנוח להתבלט עד כדי כך.

"זה יהיה מוצר נישה במקרה הטוב ואינו מהווה שום איום בשוק הטנדרים כפי שאנו מכירים אותו היום.״ אמר מאט דה לורנצו, עורך בכיר בחברת קלי בלו ספר.

בראיון לפודקאסט Recode Decode עם קארה סווישר, הודה מאסק כי ייתכן שהטנדר יתקשה למצוא שוק.

"אתה יודע, אני לא באמת יודע אם הרבה אנשים יקנו את הטנדר הזה או לא, אבל לא אכפת לי," אמר אז. "אם יש רק מספר מצומצם של אנשים שיתחברו לטנדר הזה, אני מניח שנעשה טנדר קונבנציונאלי יותר בעתיד."

צ'לסי סקסטון, אנליסטית המכסה את שוק הרכב החשמלי, אמרה שהיא לא מאמינה שהטנדר שמאסק הראה קרוב מאוד לרכב הייצור הסופי.

"מבחינת המפרט, אני מאמינה שזה כנראה מה שהם מכוונים אליו, אבל אין ספק כי סגנון הגוף הזה, לא יהיה מוצר סדרתי".

מתי נזכה לראות את הסייברטראק?

הייצור יחל בסוף 2021, עם הפקת גרסת ה-Tri Motor AWD של הסייברטרוק שתתחיל שנה לאחר מכן, לפי טסלה.

מה דעתך?

2 נקודות
Upvote Downvote

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עדיף מנוע מקדימה או באמצע?